tisdag 28 maj 2019

Cordia tank - dress




Mönster: Cordia Tank av Kerri Blummer

Garn: Lina från Järbo garn, som är ett lin-bomullsgarn. I beige/natur och "offwhite"/naturvit.

Ändringar: stickat den som klänning, gick lite efter alla storlekar, p.g a. lite förändrad stickfasthet. Ett virkat parti i nacken.



Jag har inte haft jättebrått att fästa trådar på klänningen, som ju är till sköna sommardagar. Men nu blev det gjort. Det blev några innebilder just för att det har varit lite regnigt (och det behövs ju). Det funkar också ibland, men det är lite svårare att bli fotad inomhus. Inte rätt ljus, bl.a. Det blir så bra man kan!




Den sitter jättebra och är superskön! Den här kan man bo i. Jag har tidigare varit skeptisk mot vita plagg på mig men jag tycker att naturvit funkar. I denna klänning skymtar min tatuering fram på skulderbladet. Brukar tänka på att täcka bl.a. den tatueringen för solen - jag har så lätt att bränna mig just där. Den här modellen på topp (/klänning) kunde jag dock inte låta bli att sticka, det är så snygga detaljer och strukturen över axlarna är så fint! Jag älskar såna detaljer som höjer designen!




 Jag sökte efter att använda 100% lin egentligen, men jag tyckte om det här garnet som hade både lin och bomull i sig. Kanske stickar jag något i lingarn under sommaren, vi får se. Kom gärna med tips på lingarn (som du gillar)!



Jag skrev lite mer om klänningen i ett tidigare inlägg för den som vill läsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails