onsdag 15 maj 2019

Hedgehog socks

Ibland är det enda som fattas en sockstickning. Det är praktiskt att ta med, roligt att sticka och går rätt snabbt. 




Jag såg dessa Hedgehog socks på Instagram och drogs direkt till strukturen på sockorna. Den var väldigt enkel att komma in i, och vacker! 


I ren sticka från stash anda så tog jag garn jag hade, sen typ förra århundradet känns det som! Vem har inte lite crazy Zauberball garn hemma? Eller för den delen nåt annat melerat sockgarn. 



Nu var det ju evigheter sen jag köpte garnet, men gisses vad det färgade av sig i tvätten! Vattnet blev typ turkost eller azurblå, de två gånger jag tvättade sockorna. Nå, jag visste om det sen förut också. 



Jag stickade sockorna extra långa bara för att jag hade garn till det. När jag blev less så stickade jag mudden. Hade kunnat fortsatt längre, men garnresterna får bli något annat en annan gång.


Har du stickat sockor på sistonde? Håller du med mig om att det är skönt att komma tillbaka till en sockstickning ibland? Dela gärna dina tankar i kommentarer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails