fredag 3 maj 2019

Tre veckor



På tre veckor har jag stickat en klänning, lite sjukt egentligen men så är det. Mönstret heter Cordia Tank och är just ett linne.


Men jag hade två val, när stickfastheten är "off": repa upp eller i detta fallet fundera på en längre variant. Jag såg verkligen en klänning när jag började och så fick det bli. Jag anpassade mönstret så att det passade och enkelt uttryckt växlade mellan två storlekar i olika skeden av klänningen. La till lite extra också (i nacken, ex).


Här: nästan klar.


Jag kommer spara mönstret framme för jag vill verkligen sticka en till, men helt rätt stickfasthet och ett annat garn (och färg) så att det blir ett linne! Kan bli ett projekt för längre fram till sommaren. Denna är stickad i Lina (Järbo garn) som är ett lin-bomulls garn


Jag har trådar att fästa framöver. Nästa gång jag skriver om klänningen borde jag kunna visa hela färdiga klänningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails