tisdag 26 maj 2020

En pågående Siw

Idag ska jag berätta om en pågående stickning. Sommartoppen Siw, som är ett gratismönster från Järbo Garn. 




Det har ett fantastiskt fint fall och spetsstickade axlar och känns som en perfekt sommartopp.
Mönstret anger ett lingarn, jag använder dock ett annat garn i lin, viscose och bomull men hoppas att det ändå blir ett fint fall på tröjan! Jag föll för färgen, rostorange är alltid fint. 


Igårkväll hann jag precis dela av för kroppen och sätta ärmarna på en tråd. Men jag visar den sista bilden jag har tagit. Nu är det mest slätstickning kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails