onsdag 22 juli 2009

Barnfiltar i Alpacka - del 3


Här kommer en bild på hela arbetet (filten)
som jag håller på med just nu,
samt alla garner jag nu äntligen har.
Jag fick vänta lite på det blåa, beställningsvara.

Tyvärr är bilden inte den bästa (dax att skaffa ny kamera?) men det får gå.


Jag tycker att filten ser jättefin ut, och finare blir den ju längre jag kommer.
Jag har en mudd längst ner som jag sen också kommer avsluta med i andra änden och sedan stickar jag mudd på de andra kanterna när jag har gjort färdigt den i övrigt. Fina breda ränder i orange och två gråa.
På bilden har jag hunnit kanske 26 cm! Det går framåt.


Här är samtliga garner till beställningen.
Jag kommer göra en blå (mindre) filt efter denna orange som jag pysslar med nu. Samma stil, men blått och grått.




Mera läsning om detta arbete:
Del 2: filt i skapande skede
Del 1: mera barn/babyfiltar

Mera läsning och bilder om filtar,
sök på etikett filt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails