söndag 5 juli 2009

Melerad Sjal/ Axelvärmare

En enkel liten sjal,
eller snarare axelvärmare då den inte är så bred.


Jag kunde inte motstå det härliga garnet inne på garnbutiken, så underbart grön-blå-beige! Mina färger. Så jag gjorde en liten sjal av garnet. Så där som man kan ha över axlarna kalla sommarkvällar. Just nu är det lite för varmt för det, men det kommer ju såna kvällar.


Som ni ser ville jag inte visa min nuna idag. Så här funkar ju också.


Garn: EVA (Mondial), 3 nystan.
Stickor: nr 6

Mönster:
Stickad så att man utökar ena sidan varannat varv från 2 maskor till lagom bredd och sen minska från samma sida varannat varv.

1 kommentar:

  1. snygg !
    Här skulle en sådan passa bra ! vi har omkrin +10 gr om dagarna nu.


    Ha det gott !

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails