fredag 24 juli 2009

Fuskpolo

En söt liten rosa fuskpolo, strl 2-3 år.

Garn: Baby Marino rosa
Stickor: 4 och 3½
Antal m: 55 st.
Mönster: flätor och mosstickning.

Det är skönt att sätta sig o sticka en stund lediga dagar. Jag köpte garnet för att göra något till en kompis dotter, och det har legat i något halvår innan jag bestämde vad jag skulle göra med det. Denna fuskpolo har varit "nästan färdig" ett tag nu, så jag tog och gjorde färdigt den idag.
Det blir så sött när färgerna växer fram, då det ser ut som små blommor! Det ska bli lite mera av samma garn, en mössa bland annat hade jag tänkt.

6 kommentarer:

  1. Den blev ju jätte fin !

    Snygga filtar stickar du oxå !

    SvaraRadera
  2. där ser man !
    vi åkte genom Näsåker,är du hem någe ?

    Ha det gott !

    SvaraRadera
  3. TAck för din titt på min blogg- blev nyfiken på din såklart :-) här finns ju massor med roligt att läsa- hit komemr jag gärna fler gånger- kul med kreativa tjejer :-))

    SvaraRadera
  4. hej.
    skulle vilja ha mönstret på denna fina fuskpolo.
    mvh lena stenberg

    SvaraRadera
  5. Hej Lena. Jag har använt mig av ett mönster från ett gammalt häfte från Marks och Kattens som heter Vantar och Sockor, sticka till hela familjen. Modell 88093. Flätorna har jag dock lagt till själv. Hoppas att det hjälper till något! Maila mig vid ytterligare frågor på info (at) designkatrina (punkt) se.

    SvaraRadera
  6. tack för ditt svar.
    Jättefin är den.du är verkligen duktig.
    mvh Lena Stenberg i Kiruna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails