torsdag 30 juli 2009

MilitärKeps nummer 2

Efter några väldigt välbehövliga ta-det-lugnt dagar
så har jag sytt mig själv en (till) keps!
Även denna keps av militär-tyget jag hittade i Norrköping
som egentligen är ett gardintyg.

Jag bjuder på lite självporträtt, det här med att "visa upp sina produkter" och vara sin egen modell är ju något som tillkommer när man har en pysslig blogg.



Denna gången blev det rätt
(jf förra kepsen som blev för liten)
.

Mönstret kommer från Svenska Mönster, jag har dock gjort om det lite för att det ska passa mitt stora huvud. Förlängt höjden på kepsen för det första, jag vill ha den över öronen och inte ovanför öronen. Gjort skärmen lite större också. Det visar sig att skärmen blev lite för lång, men det gör inte så mycket på denna keps. Träning ger erfarenhet!



Nu när man börjar få koll på läget kommer jag göra flera kepsar!

Faktiskt så har min lillasyster uppe i Norrland önskat sig en keps i födelsedagspresent som är idag, grattis! Hon blir 7 år. Så det kommer ett till keps inlägg snart. Hon kommer säkert se supersöt ut i kepsen, hoppas de skickar en bild.

4 kommentarer:

  1. Valefor a.k.a Alinge Texas egna Mica2 augusti 2009 kl. 11:30

    Hur fäsen gör du skärmen?

    SvaraRadera
  2. Jag använder ett starkt vlieseline ("fliselin") för att förstärka tyget, som man stryker på tyget så det fastnar.

    SvaraRadera
  3. Okay..funderade en smula på dedär. najs blev det iaf!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails