fredag 17 juli 2009

Filt i skapande skede - del 2


Mellan allt jobbande denna sommar så hinner jag faktiskt sticka några varv då och då.

Detta är barnfilten (bilden) som jag har pratat om
i det tidigare inlägget.

Det ska bli randigt i ljusgrå - mellangrå - orange/rost och en mudd runt hela i orange/rost. Det är en bit kvar kan man säga! Men jag gör några varv på bussen och när jag nu hittar tiden.

Garnet är underbart att sticka med: Drops Alpacka.
Jag använder stickor nr 4, lite större än vad som står på banderollen för att det ska bli rätt fasthet.

För att se alla filtar jag har gjort/har på gång kolla här.

1 kommentar:

  1. Fina filtar du gör!! Gillar din sida så jag sparar den direkt!! =)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails