torsdag 9 juli 2009

Keps-prov

Ett första prov på keps!

Jag har faktiskt införskaffat ett mönster på kepsar och gubbkepsar, mm. Så då ville jag genast prova och se hur det blev. Jag gillar armémönster så det blev ett sånt tyg.
Jag har letat efter en bra keps som inte är för liten (jag har så stort huvud så det duger inte ens att kolla på herrkepsar ibland). Jag älskar kepsar och gubbmössor, så jag tänkte att det är dax att göra mig en egen.

Dock blev kepsen för liten för mig, fast jag typ har gjort som på mönstret, så jag får göra en ny. Typiskt, jag som skulle tycka det vore perfekt just nu när det är lite ostadigt väder!

Mönstret kommer från Svenska Mönster.
Tyget är ett tyg jag köpte på rea som egentligen är ett gardintyg, men det skiter ju jag i. Det är starkt och bra.

Jaha.. nya tag!


4 kommentarer:

  1. Ja men titta så bra det blev! :-D

    SvaraRadera
  2. snygg keps ! den modellen é jätte tuff !

    ha det bäst !

    SvaraRadera
  3. Tack så mkt! Ska göra en ny snart igen.

    SvaraRadera
  4. Kul att du hittat till mig så jag kunde hitta till dig :) Vad kreativ du är väldigt mycket fint du har här på din sida !

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails