måndag 28 september 2009

Älskade Kuddar

Det är roligt att sy kuddar! Förleds icke att tro att kuddarna är till mig, nej nej. Jag behöver allra minst fler kuddar! Kanske kommer någon ihåg vilken enorm kuddhög jag har i min säng (så att den är en soffa på dag- och kvällstid). Jag skulle till-ock-med säga till mig själv på skarpen: inga fler kuddar.

Jag hörde en önskan av nya kuddfodral av min kära kille i somras. Vilket jag totalt nappade på och lovade nya kuddfodral.
På bilden har killens soffa fått stå modell och visa upp kuddarna. Två av dem gav jag i present i somras, två av dem kommer från IKEA, en är virkad av en släkting till honom och resten har jag sytt.


Här kommer kudd-presentationer:

De gula kuddarna

Mått: 30*30 cm
Sydda av ett underbart tyg från Ohlssons tyger.
Enkelt sydda, som örngott.



Den orange fågelkudden

Mått: 50*60 cm.
Tyget kommer från IKEA och
är samma tyg som i den senaste stickade väskan.
Orange dragkedja i sidan som döljs (se bild).



De runda kuddarna

Dessa var roligast att sy!
Mått: 30 cm i diameter.
Tyget kommer från IKEA.
Orange dragkedjor som jag har sytt på mitten
av kuddens baksida, dold.


Killen blev supernöjd och glad! My work is done.


Du kom väl ihåg att tävla om ett eget kuddfodral?
Tävlingen är snart slut så skynda!

Se fler kuddar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails