måndag 9 mars 2009

Röd Stickad Väska i Nyaste Designen

Stolt presenterar jag en ny väska - den senaste (bästa) designen jag har:
i ett härligt röd garn och tyg i blommigt röd-orange.

Väskan är gjord av både garn och tyg, allt i en härlig blandning.
Den har en ficka på framsidan som är ganska osynlig om man inte kollar så noga. Det finns även en ficka på insidan (som också visas på bilden ovan) för förvaring.
Väskan har en karbinhake hängande i ett orangeglittrigt band så att man kan hänga sina nycklar där.


Mått: ca 34 * 27 * 13 cm + handtag.
Garn: Wendy Unique röd.
Stickor: nr 7.
Tyg: det blommiga kommer från Ohlssons tyger, därtill ett vitt lakansväv samt ett rött lakansväv.
Handtag: svarta handtag från Panduro Hobby.
Tvättas: handtvätt (pga olika material i väskan)
Övrigt:
  • Eget passpoalband/paspelband svart
  • Band, orange-glittrigt
  • Karbinhake
  • 3 st dragkedjor i olika storlekar och tjocklek
  • Hårdplast till botten
  • En stor del planerande, mycket tålamod och en stor portion tid.


Det första jag gjorde var att sticka alla delar till väskan, i mosstickning. Detta gjorde jag i slutet januari - början februari, mer information om dessa förberedelser här!

Sen var det att införskaffa allt material vilket tog lite tid.


Efter detta börjar det så smått bli en väska! Jag började då med att tillverka passpoalband som är till belåtenhet. Jag hittade lite starkare band av bomull och det var perfekt! Jag gjorde även ett vitt band då jag har en till väska på gång.


Sen börjar väsktillverkandet - jag börjar alltid med öppningen på väskan. Här är då insidan av öppningen som blev precis som jag ville.
Ovansidan har ett rött lakansväv som passar ihop till garnets färg.


Här visar jag karbinhaken och dess band där man kan hänga sina nycklar.
Här håller jag på att ska sy på sidan av väskan för övrigt.




Här är väskans öppning, när jag även sytt på de stickade delarna. Runt dragkedjan tog jag symaskinen men runt alla andra kanter har jag sytt för hand.




Detta är en beställning av Majsan och jag hoppas du blir nöjd med väskan, min vän!


Det är otroligt roligt att göra väskor, än en gång blev jag påmind om att det tar längre tid än jag man tänker och mycket planering därtill. Jag är lite öm i fingrarna idag av att sy för hand alla diverse delar. I en sådan här process får man verkligen in alla delar - stickning, symaskin, sy för hand, olika material, väldigt mycket smått pyssel såväl som att kunna se den stora bilden.
Jag älskar att gå från idé till produkt och alla delar på vägen.


Vill du se fler väskor jag har gjort? Kolla här!
Vill du se fler fler saker gjorda i garnet Wendy Unique? Kolla här!

2 kommentarer:

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails