torsdag 5 mars 2009

Dubbelstickad kudde


Här kommer ännu en kudde till min samling.
Denna kudde har jag dubbelstickat (och moss-stickat) så att det blir en "ficka"- man behöver då inte sy ihop sidorna.

Garn: Wendy Unique äppelgrön
Stickor: nr 7
Garnåtgång: nästan 200 gr.
Knappar: tre st. svarta
Mått: ca 38*38 cm



Vill du lära dig dubbelstickning? Kolla här!
Vill du se vad mer jag har stickat i dubbelstickning? Kolla här!



Jag håller på med flera stora projekt,
varför det inte händer jättemycket på bloggen just nu.
  • En enorm filt som jag gör i samma garn som denna kudde och i moss-stickning. Det var därför jag tyckte att jag kunde göra en kudde till filten. Jag kommer med bild på filten när jag har kommit ca. halvvägs!
  • Majsans väskbeställning. Har "bara" sy-delen kvar.
  • En äppelgrön väska bara för skojs skull. Har ingen ägare än.
  • En present till broder.
  • En halsduk i påfågelmönster.
Kommande beställningar:
  • En Space Invaders mössa
  • Ett par döskallevantar
  • Ev. flera men inget klart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails