tisdag 1 december 2009

Den relativa tiden

Vart tar tiden vägen? Jag förstår inte, nu är det helt plötsligt december och hej vad jag inte hunnit med mig själv. Julfint har det inte hunnit blivit hemma hos mig, inga pepparkakor, bara 1½ julklapp gjord och hur ska det sluta?


  • Jag har... 5 - 10 julklappar kvar att göra. Beror på hur många jag hinner göra. Jag håller på med en julklapp till min halvsyster och en styvsyster. Efter dem är det "bara" 3 styvsyskon kvar att göra nåt åt. Ja barnen kommer först. Sen får vi se hurvida jag hinner med "de vuxna". Åh!
  • En väska som min kompis beställt är tänkt att bli klar innan jul, innan jag åker hem till familjen. Jag är typ i princip färdig med designen nu och det känns faktiskt bra.
Och sen allt man ska göra i livet och vardagen, ja, det kommer bli massor kommande veckor. Jag får lägga upp veckorna på nåt bra sätt för att hinna med allt.

Om jag skulle må bra i käken skulle det vara utomordentligt, men dessvärre har jag fortfarande problem sen jag drog ut visdomstanden. Det är i alla fall lite bättre än den första (förra) veckan som jag tyckte var lite väl mycket. "Ack Smärta" - i bästa svart-vita tragedi-komedin, blandat med maximalt antal värktabletter. Soppor fick en ny förevändning att uppskattas (men nu får det va nog). Bara att härda ut ett litet tag till!
För nog vill jag också äta pepparkakor!



Bilderna är lånade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails