tisdag 15 december 2009

Paket och pepparkakor

I helgen fick jag en tidig julklapp från svärföräldrarna,
bl.a. detta fiiiina garn!
Jag vet nog vad det ska bli!
Kul att få garn, och kul att svärmor stickar hon med.


En del har bara tid att blogga på helgerna. För mig är det tvärtom, jag är sällan hemma på helgerna och alltså har mer lugn och ro till att blogga på vardagarna. Lustigt fenomen!
Det är starkt förknippat med att jag och killen bor några mil ifrån varandra och att båda behöver vara hemma på vardagar för jobb och annat.

Jag tog ut paket idag, och ville ta kort på en gång innan jag ens hunnit stryka dem. Kökshanddukar! Jag fick två istället för en, hihi! Så tjusigt visitkort, Eva!
Det var en bra byteshandel. Ska stryka dem och städa undan i köket, så jag kan hänga upp dem på den uråldriga spisen så kanske det kommer kort på handdukarna "in action". Det kommer bli så tjusigt!


Städa undan i köket sa jag... Jo, det är fullt med plåtar överallt.
Hur kan tre plåtar ta upp ett helt kök?
Tro mig, det går när man bor litet!!

Pepparkaksbak!
Glögg och pepparkaka till kvälllsfika igår.
Känner mig sååå duktig!

Hur kan det komma sig att det blir mycket godare och sprödare pepparkakor av den glutenfria pepparkaksdeg man köper på affären och bakar pepparkakor själv, än färdiga glutenfria pepparkakor? Ska man jämföra kan jag lätt dra en parallell till knäckebröd. Jag lovar. Köp ett paket glutenfria pepparkakor och prova.

Så det är absolut att föredra lite egna pepparkakor
av mina söta pepparkaksformar,
vad sägs om ex. en nasse till fikat?

Klart jag måste ha med mig några pepparkakor på min julresa att fika lite på under resan. För den blir lång. Ungefär 9 timmar tåg + bilresa därefter hem till skogarna. Jag räknar ner dagarna!

...Och inser samtidigt att jag absolut inte kommer hinna färdigt Majsans väska innan jul. Finns inte en chans. Jag måste hinna med så mycket annat som måste prioriteras före! Så den får vänta tills jag kommer tillbaka sen.


Numera har jag 5 st julklappar klara!
Bra jobbat! *Klapp på axeln*
Två till håller jag på med just nu.





Slutligen en hyllning till snön lånad från Piglet's Big Movie.
Tyvärr hittade jag ingen söt liten videosnutt, så det får räcka med text.

The more it snows
Tiddely-Pom
The more it goes
Tiddely-Pom

The more it goes on snowing
Tiddely-Pom

And nobody knows
Tiddely-Pom
How cold my toes
Tiddely-Pom

How cold my toes are growing
Tiddely-Pom
Tiddely-Pom
Tiddely-Pom
Tiddely-Pom

2 kommentarer:

  1. Va bra att du blev nöjd !
    det blev jag oxå med paketet jag fick i dag från dej.....har inte vågat lägga ut bild på mössan ännu
    för han som ska få den,får den på julafton.......
    Jag skickar ett vanligt mail oxå!

    Há dé!

    SvaraRadera
  2. Haha,rolig låt o fina klappar,gillar fabel mycket oxå!! hehe Kram=)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails