tisdag 23 februari 2010

Babystickat och garn

Jag har stickat lite babysaker, som jag nämnt, och såhär blev det.
En "Ulla-kofta" (ändrade några saker i mönstret - som vanligt) med virkad blomma, små små vantar och en mössa med virkad blomma. Dessa skickades på posten igår och de har kommit fram!

Jag använde: ett (ljus)grönt melerat "Big Verona" garn (Järbo garn) och stickor nummer 3½ - 4.
Mudden som jag stickade lärde jag mig av farmor en gång i tiden. *2 r, 2 a* som förskjuts vartannat eller varje varv åt valfritt håll (var konstant).

Vantarna:
24 maskor. Jag stickade tills jag tyckte det var nog och minskade maskor då.
Mössan: 60 maskor... har jag för mig! Samma sak där - Jag stickade tills jag tyckte det var nog och minskade maskor då. Jag har ingen aning om hur man virkar blommor, så jag "freestylade" och på något magiskt vis dök det upp en blomma, helt oförklarligt!

Koftan: gjordes efter ett mönster som jag har fått och känner att jag inte kan lämna ut det hur som helst. Återigen en virkad blomma som har dykt upp på nåt vis, fråga mig inte hur.


Det var ett litet tag sen jag skrev något.
Under helgen hade jag fullt upp med dubbelstickning KAL bloggen. Kolla in videon där, som jag har lagt upp.
Igår började jag på ett nytt jobb, några veckors utbildning först. Känns jättebra. Faktiskt så att jag igår gick och hittade ett "belönings-garn" till mig själv för att jag är då duktig!

Jag har tänkt ett tag på att göra randiga halvvantar i petrolblå och tok-grönt (mina färger). När jag såg dessa garner i silke och ull så tänkte jag att jag bara måste prova. Inte stickat i silke förut!

Med andra stickningar (tänker främst på den dubbelstickade mössan jag pysslar med) har det i stort sett stått stilla sen sist. Men jag ska få till några varv ikväll tänkte jag.

1 kommentar:

  1. Jättefina bebissaker! Och garnerna du belönat dig själv med var också riktigt härliga.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails