lördag 20 mars 2010

Vilken fröjd!

Häromdan råkade jag gå in i garnbutiken.
Råkade visst köpa lite garn också! Jag tog o köpte lite delight garn som skiftar färg och ser helt underbara ut!
Nu är frågan - vad ska jag hitta på för skoj med dem? Förslag mottages gärna!

Ikväll blir det film och stickning! Härligt!
Här är tre av mina pågående projekt. Och kvällens film.
Fästa trådar på rosa vantarna, fortsätta på dubbel-mössan med kissar och halvvantar i underbara färger!

Love it! Hittade ju garnet förut som är silke! Måste bara provas.
Det var halvvantar jag såg när jag spanade in det garnet.
Det är skönt att ha flera stickningar, en med nåt till någon annan och en med nåt man "bara ser framför sig" och vill ha för sig själv.

Imorgon ska jag köpa tyg! Ska göra en keps!

6 kommentarer:

  1. Givetvis ska du sticka en citron!! Skickar dej länken..jättekul o det garnet funkar finemang!! Lovar att du kommer att bli nöjd!kram=)
    http://www.sticka.org/sv/aktiviteter/citron/

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde en Citron av mina Delight. Den blev faktiskt jättefin.

    SvaraRadera
  3. Det är så där en perfekt kväll ser ut. Ska bli spännande att se vad du hittar på med det nyinköpta garnet, som för övrigt är mycket tjusigt. Jag håller för tillfället på med ett par sockar i Delight, fast i blåa toner.

    SvaraRadera
  4. Tack för länken till citron-sjal. Rent instinktivt säger jag: Oh Hjälp!! Är det meningen att jag ska förstå det där mönstret? Jisses...

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga färger det var på garnet! :D
    Och citronsjalen var jättefin, det blir nog kanon om du gör en sån. :)

    SvaraRadera
  6. Det är alltid bra med lite nytt garn! Jätte fin färg på Delight :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails