måndag 21 juni 2010

Stå emot frestelsen

Hittade av en händelse ett mönster när jag 'garn-surfade' lite igårkväll som var såå fin! Och av en händelse hittade jag superrea på just det garnet på en annan sida och jag blev så sugen på att beställa!
Man skulle använda Carolina och Carolina Tweed. Rea: 9.50 kr på ett ställe och 11 kr på ett annat ställe. Ojojoj! Men, så tänkte jag, jag har faktiskt massor med garn som är typ som Carolina som bara ligger o skräpar. Jag behöver inte beställa mera garn! Jag har massor och har inhandlat lite för mycket garn denna månad.
Så det blir inget garn. Kan jag beställa mönstret då? Jaha, 50 kr för fraktkostnad för ett mönster - nej tack.
Så det blev inte något mönster heller. Suck. Kanske finns på garnbutiken, eller så gör jag mitt eget mönster för att likna det på bilden. Åååh, den e så fiiin den tröjan! Om man bara förlängde tröjan litegranna och armarna med.... Och därmed var jag igång och ska ändra.

Tycker det var strongt gjort av en garn-tokig som mig att stå emot att beställa billigt.

Har så många projekt har jag igång just nu. Runt 5-6 st kanske, både såna i tyg och såna i garn. Behöver inte sätta igång ett till just nu. Men man blir himla sugen.
Har påbörjat en hel del jag inte har bloggat om (än). Men det kommer snart!

3 kommentarer:

  1. Det VAR väldigt duktigt av dig! Ibland har man sina stunder...och ibland inte..! Det e ju inte en väldans avancerad tröja, finns det inget liknande hos drops? Du kommer nog på nåt bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Vist bor du i Linköping, Jag kan tänka mig att Garn Netto har den.
    Då blir priset runt 35:-
    Den är fin och stilren.
    Kram Gina

    SvaraRadera
  3. Jag har nyss flyttat till Norrköping o blitt sambo! Dock var Garn Netto min favvobutik och jag har såklart spanat in butikerna i Norrk, men ingen känns lika bra...
    Funderar på att improvisera fram eget mönster ngn gång eller kolla om ngn butik här har det.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails