onsdag 9 februari 2011

Inspiration till tröjor

Jag har senaste dagarna gått igenom mina sticktidningar och häften för lite härlig inspiration till några garner som ska bli ett par tröjor så småningom. Allt om handarbetes stickmagasin, Kreativ Stickning, Kreativa Kvinnor och gratis inspirationshäften.

Jag hittade detta underbara konstverk till tröja, oj vad häftigt det skulle vara att göra den! Massor med flätor överallt och, ja gudars vilken snygg!
Dock behöver man en massa garn och de garnen jag har hemma som jag tänkt göra till tröjor har jag bara 500 gram/garnsort. Så det får bli ett önskeprojekt till framtiden!


Det gröna till vänster ska jag göra en tröja utav har jag tänkt, så småningom. Jag har visserligen en tröja som ligger och väntar på att jag har tid med den och den ska jag med glädje hoppa över sen! Men för det kan man drömma lite, om framtida mysiga tröjor! :-)

En av de tröjor jag hittade i tidningarna var denna:

Undrar om mitt gröna garn räcker, jag kan inte köpa mer av det garnet eftersom det var en tillfällig sort affären hade. Kanske, kanske! :-D Med lite förändring så... Absolut en klar inspiration! Har också mina funderingar på någon form av v-ringad tröja. Eller ska man satsa på en kofta?


Nästa garn jag söker inspiration till är dessa underbara nystan som jag köpte för ett tag sen.
Såg i senaste numret av Stickmagasinet en helt underbar tröja som skulle passa så bra till garnet.

Den skulle va sååå fin till garnet! Dock är det inte samma stickfasthet som i mitt garn. Men det går ju att förändra isåfall, skulle jag tro. Men så hittade jag en tröja på DROPS (det underbara stället) som hade en liknande tröja och precis samma stickfasthet!

Också jättefin tröja. Ja nu är det många tankar i skallen, och jag har tid att tänka! Det blir inte än som jag startar på en ny tröja. Ska göra klart den jag har, och innan det göra ett gäng beställningar. Men det är kul att bara tänka lite fritt och se var man hamnar tillslut.
Jag har hamnat i tröj-träsket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails