fredag 18 februari 2011

Sticka med PompomGarn

Jag köpte ett pompom-garn för ett bra tag sedan och har tänkt ut ett trevligt litet projekt för det. Garnet har ju verkligen rätt namn, det för tankarna till pompoms som amerikanska cheerleaders har!
Nåväl, jag började med det i julas. Tänkte det kan ju inte va så svårt och stickade på utan att läsa hur man skulle göra. Det hela ledde till att jag repade upp det- och började om. Som ni ser på bilden så är det pompoms med jämna mellanrum på garnet.

Sen förstod jag att man skulle sticka mellan dessa pompoms på det smala garnet enbart och hålla undan pompoms-en mellan fingrarna som på bilden ovan. Just mitt garn ska man sticka 2 maskor emellan. Då gick det ju mycket bättre! Man skulle använda stickor nr 3½-4. Jag valde 4.
Det blir himla fluffigt och fint! Pompoms-en ligger ner i stickningens riktning.

Undrar just hur man böjer ordet pompom. En pompom, flera pompoms, de där pompomsen? Nåväl, så länge alla förstår och är glada så är jag glad! Jag kan sitta och tänka på sånt utifrån mitt intresse för svenska språket.

Här har jag stickat på! Det är väldigt mysigt att klämma på kan jag meddela.
Jag har gjort min "grej" klar, dock har jag ingen bra bild än. Det får jag ordna! Då ska ni får se vad det blev.

2 kommentarer:

  1. Hoppsan! ja det där garnet har jag sneglat på men inte riktigt klurat ut vad jag ska sticka....snyggt!
    Med pompomsen ;-)

    SvaraRadera
  2. Ser väldigt mysigt ut - ska bli spännande att se vad det är! Trevlig helg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails