torsdag 24 februari 2011

Nya och gamla idéer


Min gamla idé som tar form nu.
Jag köpte detta bandgarn på tradera för evigheter sedan. Sen har det legat bra länge, tills jag kom på vad jag ville göra med det. Sen har det dröjt ytterligare ett halvår innan jag tar tag i saken! En del saker ska grunnas lite på, en del saker blir senare för man har så många andra idéer av andra garner.

Boken har jag fått från min mor och det är ju precis vad jag behöver! Jag har tänkt att virka lite med bandgarnet, nämligen och boken har varit en hjälp till att komma på hur man ska göra.
Jag har nämligen tänkt att göra en korg med handtag. - Istället för att det hänger massor med projektpåsar med stickningar och garner, så varför inte samla allt i en bra korg som man kan ta med sig dit man ska sitta!
Det är min tanke, jag har redan startat så får vi se vart det slutar. Det är alltid lika spännande!

Här startar jag projekt i massor
, så kanske det ser ut som i alla fall.
Jag har dock avslutat en hel del som inte har bloggats om än. Startar man för många saker blir inte allt färdigt och det är ju tråkigt. Jag har vissa saker som jag började på det viset, som jag verkligen borde repa upp. Det är sådana saker som man genast känner "vad skulle det där bli?" och man kommer inte på något vettigt svar. Så jag försöker att begränsa mig till max ca 3 saker samtidigt.

Vad jag gör just nu!
Och sen...
  • Kanske sticka fingervantar till mig samma garner som denna mössa.
  • Funderar på att sticka halvvantar till sambons frusna datorhänder.
  • Fortsätta på min uppifrån-och-ner-kofta igen, jag börjar längta efter den. Det är ett bra tecken!
  • Kanske sticka en mössa till en kompis. Hon ska bestämma sig först.
  • Vad hände med min filt, som jag tänkt på en hel del sista månaderna? Den vore bra att ta tag i.
Kreativiteten sinar inte. Inte heller de gamla projekten.

3 kommentarer:

  1. Så mycket du håller på med, ska bli så roligt att se resultatet sedan :)

    SvaraRadera
  2. Mycket var det! (ler) Du, ser att du har Delano nystan på sidan om, vad tycker om det garnet?

    SvaraRadera
  3. 4U2 - Hej hej! Vilket garn menar du som ska va vid sidan om? Det jag fattar som du menar är det mellan etiketterna och det heter Stella (Järbo Garn).
    Emma- ja det blir mycket, herregud. Hur är hjärnan funtad egentligen, kan man undra! :) Haha

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails