söndag 13 mars 2011

Pompom-muff

Trodde inte jag skulle komma på att skriva en sån rolig titel någonting!


Jag har utlovat en bild på vad jag har stickat av mitt roliga pompom-garn och ger er en härlig vinterbild.
Garnet blev en muff! Ja, en muff att värma händerna i förstås!

Det är dags att de kommer på mode igen, vad fint det vore om alla åkte omkring med muffar runt händerna på bussen eller i bilen (förutom chaffören, det verkar lite halvjobbigt att köra då). Det är jättemysigt att ha på sig. Pompom-garnet är supermjukt!

Så här gjorde jag.
Jag kom inte ihåg exakt vad garnet hette, men det är ju storleken större på bollarna iallafall.
Jag la upp 31 m och stickade runt, runt, runt tills garnet tog slut. Det blev en himla lång tub.
Eftersom jag bara stickat på ena sidan så hamnar alla bollar på samma sida. Den andra sidan blev som en baksida. Så vek jag tuben dubbelt så att bollarna kommer "uppåt" och sydde ihop sidorna med sista stumpen garn.

3 kommentarer:

  1. Himla snyggt! Jag försöker sticka en kudde till min lillebrors dopfest men jag reder inte ut om man ska sticka en maska mellan varje "pom" eller flera? Tycker det blir så himla löst annars. Hur gjorde du? Jag använder 3or.

    SvaraRadera
  2. Det brukar stå en beskrivning på baksidan av banderollen.
    På detta garn - med långt mellanrum och stora pompoms så stod det att man skulle använda stickor nr 3½ och sticka två maskor mellan varje.
    Jag har skrivit om hur jag gjorde här: http://blogg.designkatrina.se/2011/02/sticka-med-pompomgarn.html.

    Tips är att kolla om det står nåt på banderollen!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails