lördag 5 mars 2011

Turkos Lila Virkad Väska

En väska blev klar i februari,
i underbara turkos, lila och svarta färger!

Den är virkad i garnet Molly och liknar en väska jag gjorde innan jul fast i andra färger. Det är alltså den andra virkade väskan jag har gjort! Insidan är sydd (på symaskin) i ett lila tyg.


Randigt är härligt! Passopalbanden runt väskan syr jag till själv och är väldigt behändigt när man ska hand-sy fast den virkade delen.

Baksidan!


Handtagen sitter fast i ett band där jag har reflexer! Jag tycker det är viktigt att synas i mörkret. Senaste fyra väskorna har jag utrustat med reflex/reflexer.

Ficka på framsidan, med en mindre ficka inuti för smågrejer.


Insidan av väskan kommer här. Fickor, smala och stora och små och breda, det finns nog allt här! Band att hänga nycklar i finns i väskan.


Nyckelband följer med väskan så man kan ha koll på nycklarna! Den kan man fästa i ett band i väskan.


Väskan innehåller hårdplats i botten för stabilitet. Handtagen, nyckelring och karbinhaken kommer från Panduro Hobby. Mina vävda band kommer från MinaNamnBand.

6 kommentarer:

  1. Jättefin väska! Lika fin som den förra.

    SvaraRadera
  2. Som vanligt blir det du gör så fint!

    SvaraRadera
  3. Dina väskor är så fina och välsydda. Tack för en inspirerande blogg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails