onsdag 2 mars 2011

Virkstopp

Kom ni ihåg hur jag pratade om att jag skulle hitta på en rolig grej av bandgarnet?
Här är min roliga grej, en förvaring/korg jag kan använda till alla stickningar och sånt som jag alternerar emellan.
Det blev bra, förutom en sak...


Jag vill ju gärna ha två handtag på korgen/förvaringen. Det vore mest praktiskt!
Samma vanliga - garnet tar slut när man har såå lite kvar. Jag ska se om jag hittar något som liknar det jag har, alla tips och idéer emottages gärna! Eller du har kanske en stump med bandgarn som skulle passa? 50% bomull och 50% viscose är det i mitt bandgarn. Behöver inte va samma färg eller så, bara det passar.
Har visserligen hittat ett bandgarn på tradera, men jag behöver inte såå mycket garn, bara lite. Så jag vet inte...


Jag började att virka en sådan här rundel, som jag lärde mig att göra från virkboken jag har fått.
Ja, det blev ju bra. Jag kan om jag får beskrivet hur jag ska göra. Sen virkade jag tills jag tyckte det var stort nog. Sen slutade jag öka maskorna.

Jag har så mycket jag inte har hunnit med att visa och blogga om! Eller inte hunnit med att ta kort på. Eller inte hunnit med att kolla igenom bilderna. Måste verkligen sätta mig någon dag.

1 kommentar:

  1. Har tyvärr ingen idé hur du ska göra. Tänkte bara att om du vill se en flitigt använd mössa så kan du kika här: http://caramellklick.blogspot.com/2011/03/1up.html

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails