onsdag 24 oktober 2012

Blåbärsmössa

Ibland är man bra glömsk! 

Jag gjorde denna söta Blåbärsmössan för ca 2 månader sen, till en kompis till sambon. Jag kunde inte lägga upp bilden på en gång och helt plötsligt kommer jag på det nu.

Nåväl: det här är en stickad mössa i Jordgubbsmösse-stil fast i färger som passar mer som Blåbär. De ville ha den blå och grön.
Mönstret finns hos Drops. Jag gjorde den mindre storleken, fast enligt kompisen så var mössan för stor (just då). Man kan nog göra lite mindre om man vill att den ska passa bra från början.
Garnet jag använde var Alpacka (Drops). Varmt o skönt!

Jag blev riktigt förtjust i mössan, tyckte att den blev tok-söt! Ska göra fler nån gång när tillfälle ges. Det var en rolig stickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails