söndag 7 oktober 2012

Nålbunden korg klar


 I helgen har jag gjort klart 
den nålbundna vita korgen 
jag har pysslat med ett bra tag. 

Jag har tovat den lite lätt, efter det så satte jag mig ner och pillade lite mer på den! Det ska väl synas vad den är till för, tänkte jag, så jag har sytt/broderat några roliga asymmetriska garnnystan runtom korgen. Det har jag gjort på frihand.



Garnen jag använt är samtliga 100% ull från Agnetas Vävbod som jag köpte för några år sen. Det vita har jag inte rört förut. De andra färgerna är rester från min Bikupekofta.


Idén fick jag från min mor i somras - som fick idén från min hårda garn/projektkorg i tidningspapper
(se bild t.v.)
.
På sin korg gjorde hon så finurliga handtag och det ville jag också ha, så det blev ungefär lika handtag som hennes korg.

Lättare att bära med sig den nålbundna korgen än den i tidningspapper när man vill ha med sitt projekt!

Kan tänkas att det blir en och annan nålbindning av resten av ullgarnen. Det är rätt mycket kvar, så jag behöver inte begränsa mig. Varför inte en korg i orange och en i gult? Man kan aldrig ha för många projektkorgar, speciellt som de känns enkla att ta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails