lördag 24 november 2012

Fluffiga stickade tomteluvor 2012


Stickorna går varma: jag har stickat tre röda tomteluvor som blev väldigt fina. Så där som man vill att tomteluvor ska vara: Fluffigt vit och fin röd!
De är i tre storlekar: en för små barn, en för upp till 1 år, en till nyfödda.



De finns nu hos Jonelin Fotograf, som har dem för julfotograferingar till barn.

Jag har använt rött Dou (Järbo) garn och vitt Livorno (Cewec) garn. Plus lite vitt bandgarn jag har hemma för att fylla ut tofsen med.
Det här är allt man behöver: nu kan det bli jul! (En månad kvar.)

1 kommentar:

  1. Luvorna ser verkligen jättefina ut, mjuka och sköna för de som ska bära dem.
    Annika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails