tisdag 27 november 2012

Mera julmössor!

Flera julmössor har kommit till i mina händer! De blev ju riktigt söta och precis som jag tänkte.
Det har blivit massor med baby/barn mössor sista tiden som ska åt olika håll. Det är ju roligt också, plus att det är ett lagom projekt att göra en mössa. Det går av bara farten att man gör en till, och en till, och en till.



Den här modellen har jag gjort flera av, fast i naturvitt förut. Det finns flera att titta på i galleriet. Nu blev det en grå variant. 
Väldigt uppskattad modell! Jag gjorde den i storlek som passar barn upp till 1 år.
Garnet jag använt är ett underbart härligt och fluffigt ullgarn som heter Sublime: luxurious wolly merino. Till den vita kanten har jag använt Raggi (Järbo garn).



En grå stickad fluffig tomteluva med öronlappar. 
Kan en tomteluva ha öronlappar? Svar: JA! 
Det blev fint med röd kant! Tankarna går till gamla bilder/filmer med tomtar, de har ju grå luvor på sig. Känns väldigt juligt. Så jag är väldigt nöjd den här mössan!
Storleken passar små barn.
Garnet är samma som mössan ovanför, Sublime luxurious wolly merino. Den röda kanten i Karisma (Drops). 



Hjärtemössan, som  bara ville fram när jag skapade dessa mössor. 
Det är en fyrkantig variant med två söta små tofsar på sidorna. Och ett rött hjärta på mössan!
Den är gjord i dubbelt vitt L.o.o.y ekologisk ull (Järbo) garn - som Järbo verkar ha tagit bort ur sortimentet?
Det röda garnet är Elements Mix (Schachenmayr smc) och är ett blandgarn. Härliga färger i den!
Passar till nyfödda.



En till mössa av garnet  Elements Mix (Schachenmayr smc) har växt fram. 
Det är samma mössa på bilderna, men den högra bilden är tagen med blixt. Kul att visa skillnaden som blir. Jag måste ju säga att jag gillar detta garn, det är väldigt mycket jul över det fast på ett nytt sätt. Det grå i kanten och flätan är Big Verona (akryl-garn).
Passar till nyfödda.




Här är en randig skapelse som jag virkat ihop. 
Det här är två olika mössor i samma stil: den vänstra passar barn upp till 1 år och den högra passar nyfödda. Randigt i rött och vitt med en grön kant och fläta som höjer hela mössan!
Garnen jag använt är Freja, Carolina och Bravo. I princip det jag hittat i akrylväg i samma storlek och färgen jag var ute efter.


Dessa mössor finns och används nu, som det förra inlägget om tomteluvorna, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails