måndag 15 februari 2016

En prickig klänning

Jag har sytt en klänning nu igen, i storlek 98. Just klänningar är det roligaste att sy, och det blir väldigt gulligt! Just den här klänningen har fått vänta länge, jag hade klippt ut tyget redan i november och hade tänkte sy före jul. Men så blev det inte, det blev en februariklänning istället!

Prickig klänning
Tyget är ett rött trikåtyg med vita prickar som jag köpte i en tygbutik i stan i höstas någongång.
Mönstret kommer från Ottobre Design, jag har även sytt en klänning från samma mönster tidigare (men storleken mindre). Man kan även se bild från tidningen om man följer länken.

Bak på klänningen har jag sytt sprund.

Jag har gjort vissa förändringar:
1. Istället för öppen rygg så är ryggen stängd med två knappar.
2. Istället för korta puff-ärmar har jag vanliga långa ärmar.
3. Jag har sytt fast ett märke på en katt framtill för en extra kul klänning!
 
Har redan en massa annat jag vill sy, just nu bara i huvudet och jag hoppas det blir realitet snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails