måndag 29 februari 2016

Oket är klart!

Jag har stickat på och stickat på och ikväll blev OKET på min tunika klar!

Det finns tidigare bilder o text här om tunikan.

Jag har gjort rätt mycket ändringar (bl.a. korta varv i ryggen) och jag får kanske ta det när den är helt klart. Men jag är jättenöjd hittills.

Ärmarna är i mönstret korta (som på bilden fast plus mudd). Jag har istället gjort en tillfällig virkad uppläggning för att kunna förlänga ärmarna av det garn som finns kvar. Så det är nästa steg!

Mönstret, ska jag säga, är ett mönster från Svarta Fåret. Det här är en kul stickning i överlag! Känslan, som alltid när jag stickar en tröja, är att det aldrig tar slut! Men så småningom tar det ju slut o man kan börja använda tröjan. Snart, snart!


Så här såg stickningen ut för ett tag sen, innan oket.

3 kommentarer:

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails