tisdag 9 februari 2016

En tröja i alpacka


Jag behövde en ta-med stickning då min tunika börjar bli lite för stor för att ta med i väskan. Jag har ett fint garn hemma som jag vill göra nåt speciellt utav - Royal Alpakka (alpacka nu igen). Så jag har påbörjat en Glittertind barntröja, ett mönster av Dödergök. Bara sådär härligt oplanerat!


Till mitt Royal Alpakka behövde jag två till färger så jag hittade ett nystan vit Sandnes Alpakka och så behövde jag två nystan av en till färg. Det jag hittade var ett antal nystan Drops Alpaca i mörkgrått. Så grönt, vit och grå blir det! Kul att jag hade allting hemma.
Jag har inte stickat så jättemycket flerfärgsstickning men övning ger färdighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails