söndag 4 september 2016

Pandor i olika former

Jag har inte sytt så mycket på sistonde men två saker har jag gjort.


En klänning/tunika i favoritfärgen blå och ett band med pandor på. Hade jag varit smart så hade jag satt bandet längst ner på klänningen men nu fick jag sy i en dragkedja. Nå, det är kanske inte den bästa sy-tekniken men det är dotterns favorit! 


Nästa plagg jag sytt är ett par byxor. Vi köpte en stuvbit, grönt tyg med stjärnor på. Jag frågade vad dottern ville ha av tyget och hon sa byxor. Så byxor fick det bli, vi behöver byxor i nästa stolek. Det var inte så stor bit så jag har skarvat på benen. Det räckte till ena sidan och det fick bli ett annat tyg framtill! Det gröna pandatyget vi har hemma passade bra. Så det här är panda- och stjärnor byxorna. Lite stora än, som planerat.

Båda mönster är från Ottobre Design.

Det blir mycket pandor här, helt naturligt när man är liten!

2 kommentarer:

  1. Det enda som räknas är ju egentligen om din dotter gillar det eller inte.

    Lite ovanligt med olika mönster på fram- och baksida på byxorna, men på det hela taget är det väldigt charmigt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är vanligare med olika på framsidan och baksidan på byxorna. Hon gillar dem o det ör huvudsaken som du skrev!

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails