onsdag 23 november 2016

Kökssoffa

Tidigare iår köpte vi en liten söt kökssoffa. Kökssoffan behöver en dyna. Så under hösten hittade vi en skummadrass någonstands och hittade ett tyg och en lång dragkedja på Jofotex i Söderköping. Det var så svårt att hitta något tyg som skulle passa i köket. Men tillslut blev det detta rutiga tyget. Nu har jag suttit och sytt ihop tyget till en dyna! Det gick ju jättefort att få till den.


Jag har mätt soffan och höjden på madrassen och sytt efter de måtten. Den blev strax under 160 cm lång. För många år sen köpte jag skosnören i par för ett par kronor med tanke på att det är bra att ha till nåt man syr. Dessa fick komma till användning nu, för jag vill kunna knyta fast madrassen. Så  jag mätte ut var jag skulle sätta dem och sydde fast skosnörena det första jag gjorde.


Madrassen var större än soffan, min man och jag hjälptes åt att skära ut madrassen i rätt storlek med en mattkniv. Det gick över förväntat bra och rakt!

Nu kan vi sitta skönt i soffan, vi har redan hunnit suttit där och ätit. Naturligtvis med köksbordet framför! Vi ska ta bort vinstället brevid också, mer förändringar i köket! (Jag dricker inte alls och mannen gillar whiskey, så dessa flaskor som vi fått samlar damm och år.)


Till sist en till bild på min Tiima-mössa som jag berättade om häromdan. Det är faktiskt rätt svårt att fota sig själv i mössa, men nu har jag gjort ett försök. Min man smög med lite på ena bilden!

1 kommentar:

  1. Mössan ser jättefin ut! Och ni ser väldigt söta ut på selfien:)

    Snyggt med kökssoffan! Det ser ju verkligen ut som en riktig klassiker!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails