tisdag 10 januari 2017

Det tar sig

Min Yelena kofta som jag stickat på ett tag börjar på att komma till mål. Nu har jag en ärm till att sticka.

Ärmen är nog jobbigast att sticka, jag vet inte hur många gånger jag upptäckte fel i mönstret och jag fick repa upp 1-2 varv o rätta till. På nåt sätt var det lättare att hålla reda på när man hade flätstickningen också.

Jag stickar i garnet Classic Tweed från Mayflower. En ny trevlig bekantskap, jag tror jag gillar tweed ganska mycket. Många har lovordat ett Tweedgarn från Magasin Duett så det kan bli så att jag får testa den någongång.  Ja, det var en avstickare.

Fortsättning följer, spänningen är olidlig!

3 kommentarer:

  1. Den ser jättefin ut såhär långt! Och eftersom jag gillar tweedgarn får den ett extra plus i kanten för det:)

    Men det låter trist att mönstret verkar vara illa skrivet. Förhoppningsvis går det bra ändå med stickningen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte mönstret, det är mer jag som inte fick in rutinen för mönstret. Inte avancerat alls, men jag får väl kolla lite mer på stickingen!

      Radera
  2. Ok, tillfälliga och övergående problem med mönstret då bara. Det har nog de flesta som stickar någon gång ibland:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails