söndag 15 januari 2017

Färg, färg!

Jag har två stickningar på gång just nu som jag ska berätta om.

Dels har jag lagt upp en Fanakofte i barnstorlek. Jag behövde verkligen lite färg på mina stickor just nu och här blir det färg minsann! Nu kan jag också träna på steek på en barntröja innan jag stickar en Fanakofte till mig själv. Jag ska säga att den här koftan inte är traditionell i mönstret. Jag har lagt till hjärtan! Allt i olika färger.


Jag köpte en massa merinoull för några år sen som jag skulle använda till att skapa ett mönster. Men det garnet fungerade inte för min idé och sen fick jag en massa garn över i olika färger. Så jag har länge tänkt sticka en färgglad tröja av garnet till dottern. Nu blir det av!

Jag har kommit fram till ärmarna nu så nu får den vila medans jag fokuserar på att sticka sista ärmen på Yelena koftan.

5 kommentarer:

  1. Ohoj, vilken cliffhanger:D

    Tänker du sy eller virka förstärkning runt steeken, eller tänker du bara klippa upp den när det blir dags??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte gjort nån förut så jag vet inte än. Kanske sy?

      Radera
  2. vad använder du för garn? Är det halkigt? Superwash? Eller "ulligt"? Ju halkigare desto bättre förstärkning krävs. Är det strävt och "ulligt" är det bara att klippa:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett merinoull (drops merino extra fine) så det är lite halkigare.

      Radera
  3. Då är det helt rätt att sy:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails