onsdag 15 februari 2017

Problemlösning eller Nånting Varmt



Vill man att det ska gå snabbt och vara varmt tar man fram det tjockaste garn som finns hemma! Det här är en behovs-stickning jag inte visste att jag skulle göra för ett tag sen. Det är så kul att sticka såna här snabba småprojekt och se resultaten på en gång!

Jag ska berätta hur jag stickat dessa benvärmare!

Garn: Margaree från Fleece Artist.
Stickor: 6 mm
Stickfasthet: ? Jag har höftat till det, ville ha nåt töjbart som man kan dra längre upp på benen. Så jag känner att det inte är så himla noga här.

Lägg upp 44 m och sticka runt i *2rm, 2am* tills garnet nästan är slut eller så långa benvärmare man vill ha.
Maska av med en väldigt töjbar avmaskning. Jag maskade av i mönstret (alltså räta på röta och aviga på aviga) samt att jag gjorde omslag mellan m som jag maskade av tillsammans med föregående maska.

Jag drar på mig benvärmarna varje dag, rätt perfekt att värma smalbenen lite extra när det är lite kallt. Jag stickade dem för att ha till täckkjolen, jag är så lång så täckkjolen täcker inte så mycket som jag vill. Så då kan jag dra upp benvärmarna till knäna och slippa frysa. Jag tror det kallas problemlösning!

Igår var det Alla Hjärtans Dag, det hade varit perfekt att bli klar med Hjärtetröjan tills dess. Men jag fick hem knappar och band igår, så snart är den klar!

1 kommentar:

  1. Benvärmare är sköna att ha på sig när det är kallt ute:)

    Visst är det underbart när man kan lösa problem så smidigt?:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails