måndag 16 oktober 2017

Nästa steg



Ibland lönar det sig att gå igenom gamla sticktidningar, för man kan hitta rätt! I Kreativ Stickning 1/2012 hittade jag ett basmönster på kofta till både barn o vuxen som passar garnet! 27 m = 10 cm kommer bli bra. Naturligtvis blir det ett stickprov före.



Det blir också ett stickprov på koftan jag ska sticka till mig, frågan är vilken man börjar lägga upp. Kommer sticka dem samtidigt, för jag behöver en liten stickning när jag stickar en stor stickning. Och man behöver en enklare stickning när man stickar flerfärgsstickning. När man inte vill eller kan va fokuserad på ett diagram. 



✔ Är klar med min tröja. Bara trådfästning, blockning och fotografering kvar.
✔ Är klar med dockkläder, men mottagaren har inte fått det än.
✔ Hemliga projekten är pågående också.
✔ Virkade regnbågsfilten går rätt trögt nu, får tyvärr ont i händerna av att virka efter ett tag. Kanske skulle funka bättre med en annan virkning, funderar på om jag ska avsluta i förtid på detta projekt.


Såhär när man avslutat eller stickat klart några projekt och känner sig klar att starta nåt nytt, det är en skön känsla! 

1 kommentar:

  1. Här lyser verkligen flitens lampa! Lite trist att virkningen går lite långsamt eftersom filten kommer att bli så fin, men ibland måste saker och ting få ta den tid det tar.

    Vilka spännande stickningar du har framför dig. Flerfärgskoftan är den jag är mest nyfiken på, just nu för att det skall bli spännande att se hur de färger du har valt passar ihop.

    Ja, ibland måste man ha lite tur, och sparade handarbetstidningar kan innehålla riktiga skatter. Fast det är lätt att de bara blir liggande och samlar damm någonstans:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails