söndag 1 december 2019

Artclass cardigan



Här kommer en stickning som nästan stickade sig själv! När det finns behov av barnkoftor så blir det genast roligt! Av flera anledningar: 

  • Det fort att sticka.
  • Det ska vara färgglatt och det blir kul att sticka!
Mönster
Artclass cardigan av Lisa K Ross.

Garn: det ska numera va garn som "inte klias" och jag har ett gäng merinogarner i olika färger, tillverkare, men samma tjocklek. Jag köpte bara till ett (rosa) nystan.
  • Rios från Malabrigo yarn (1 nystan i rosa).
  • SW merino DK från Fidley Dyeworks (grön o blå)
  • Mira från Järbo garn (gul och orange)
  • Merino extra fine från Garnstudio/drops (lila och röd)



Ändringar: 
Jag gjorde 6 ränder med kontrastfärg istället för 4 st. Sen blev det lite smalare kanter, för att det rosa garnet tog slut. Och dragkedja istället för knappar. Ett band på insidan för en finare insida. Jag har också satt dit ett läderband med namn på, så att koftan är lättare att hålla reda på i ex. skolan. Jag köpte läderbanden nyligen, tycker de är så fina! Har dock censurerat namnet på bilderna.


Kommentar
Jag tycker väldigt mycket om detta mönster, det blir så fint och jag tycker det är trevligt med v-ringning. Det kan bli flera koftor med detta mönster! Det finns också ett vuxenmönster, kanske vore kul att sticka om jag har nåt garn som skulle passa. I vilket fall som helst så är det ett bra mönster för att sticka upp rester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails