onsdag 25 december 2019

Musikvantar



Det har nästan blivit tradition att jag stickar något till min mor i julklapp. När jag såg mönstret på dessa halva vantar visste jag att jag ville sticka dem i julklapp till henne. Hon uppskattar hemgjorda presenter lika mycket som jag och då är det kul!


Mönster: Fingerless Gloves "Musica" av Anne Neumann - ett gratismönster.
Garn: Sockz från Falkgarn. Det som fanns i stashen!


Det jag tänkte på var att snurra garnet när det blev mer än 5 - 6 m fler m i en färg i bredd, det hände ofta, och vrida när det var byte på förra raden eller där det blir färgbyte på raden ovanför så blir vridningen mer osynlig. Det är ett superfint motiv som passar perfekt till mor, musikern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails