måndag 20 januari 2020

En till Fingerborgen mössa

Det är kul att haka på en mysteriestickning med er andra när man gjort mönstret. Så här kommer mössa nummer två, till god användning.



Mönster: Fingerborgen mysteriet av mig (Katrina) för Sticka föreningen.
Garn: ONION Knit Alpaca+Merino+Nettles Fingering  + Sandnes Garn Alpakka Silke.
 - jag ska säga att det var det garn som blev över från Kofta med huva som jag stickade i höstas. Jag fullkomligt älskar den här gröna färgen! Den är underbar.

Jag har gjort en förändring, i mönstret kan man välja längd på mössan och i denna gjorde jag en längd "emellan" dessa. På del 3 stickade jag en extra del med rosetter.



Avslutar med en oj-vilket-motljus bild! Jag känner mig inte ett dugg bortskämd med solljus, så det var härligt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails