fredag 24 januari 2020

Sjalar 2020


Jag saknade en sjal i garderoben som är smal och lång som man kan vira flera varv runt halsen. Så jag stickade mig en i ett garn från stashen, grönt melerat Drops Delight. Inte för tjockt utan ett lagomt garn till en sjal.




Mönster: detta har jag improviserat fram. Jag skrev upp i projektsidan på Ravelry precis hur jag gjort. Stickat enkel rätstickning från ena sidan till den andra. Därefter stickat en uddkant inspirerat från ett mönster på en uddkant: Seed point. Men hälften så stor.

Mått: ca 175 cm lång.






Dottern ville också ha en (mindre) sjal med uddkant i rosa och lila. Så där valde hon Tanja Metallic från Falkgarn, från stashen. Det är ju glittrigt, kan inte bli bättre! Denna gick rekordfort att sticka, tjockt garn och 20 m som mest. Uddkant här improviserade jag fram, hur jag gjort står på projektsidan på Ravelry.


Mått: ca 70 - 75 cm lång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails