torsdag 29 oktober 2009

Min första virkade sjal!

Jag har gjort min första sjal, helt färdig och så vacker!

Jag har berättat att jag har börjat lära mig virka och börjat med en enkel sjal. Det var ju beroendeframkallande och helt underbart att hålla på med! Man kunde ju inte låta bli sjalen. Fler sjalar blir det, sen får vi se hur jag går vidare med mer "avancerat".
Lite böcker på biblioteket kommer det bli!


Jag har använt restgarner från min garnsamling. Mestadels Freja-garner och lite andra acrylgarner. Jag hade bara ett helt nystan med petrolblått Frejagarn!
Restgarnerna bestod av mer petrolblått, grönt, melerat blå-grönt och beige. Skönt att få bort lite av garnerna i samlingen, och kul att kombinera ihop färger!


Helt underbar i kylan!

5 kommentarer:

  1. Den blev superfin,vist är det roligt att virka.
    Gina

    SvaraRadera
  2. se så fin den blev,nu sitter du fast i det träsket oxå...asg:)

    Trevlig helg !

    SvaraRadera
  3. Virkträsket är förtrollande! Jag kan varmt rekommendera boken Virka muddar, där finns flera olika svårighetsgrader och muddar är ett lämpligt projekt att testa nya tekniker på tycker jag. Sen går det ju att virka ALLT. Jag kanske ska lägga upp en liten bild... hmm nu ska jag gräva lite i mina lådor :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails