måndag 26 oktober 2009

Hej Elefant!

Jag presenterar
Hej Elefant-Mössan!

Klar och redo för leverans. Mössan är dubbelstickad i svart och petrol-blått, och därmed vändbar som syns på bilden!

Garn: Big Verona (Järbo) och Freja (Svarta Fåret).
Stickor: nr 4½ rundstickor.
Antal maskor: 80 st.
Motiv: mitt eget, elefant.

Kul mössa att göra!
Motivet är 14-15 cm åt vardera håll. Inspirationen kom från en bild på en elefant som var rund, så jag gjorde därför ett ganska runt motiv.
Vill du ha mönster på elefanten, maila mig.

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Nu har jag hittat till din blogg.
    Tvåänstikning är inte samma som dubbelstikning.
    Kram Gina

    SvaraRadera
  2. Herman är en surdeg
    Jag matade den i lördags med 2dl Mjöl,2dl mjölk och 2 dl socker
    så nu är det fart på den igen

    Ha de !

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails