onsdag 14 oktober 2009

Fluffig halsduk

Jag har stickat en halsduk på "andra ledden", på längden! Det var en rolig upplevelse och min allra första halsduk på längden.
Garnet är ett reagarn jag hittade på Panduro Hobby i somras och heter Zambezi.
Ull, polyester, nylon & acryl. En stor blandning med andra ord!

Det är 100 g svart, 100 g grått och 200 g blått garn.

Jag kunde inte låta bli, dess fluffighet och dess underbara färger! Jag visste att det där ska bli en halsduk. Jag visste precis hur jag skulle göra.

Den passar ypperligt bra till min kappa och favoritkeps.
(älskar huvudbonader!)

Jag la upp 170 maskor på rundstickor nr 8 har jag för mig. Sen stickade jag bara rät, nystan efter nystan. Och lite fransar på slutet! Den är nog strax över 2 meter lång. Och alldeles alldeles underbar! Min vinter är räddad. ;-)

Så här såg det ut när jag började sticka på halsduken.

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Vilken snygg halsduk. Snygga färger och kul med ränderna på andra hållet.

    SvaraRadera
  2. Det ser dejligt ud :) Men sikke en masse masker :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin halsduk! :)

    Antar att det var du som funderade på hur jag gjort halsduken på min blogg och det var enkelt.
    Jag gjorde först bara en ring (med hjälp av tre strumpstickor) och sedan trädde jag ringen över stickorna då jag lagt upp maskorna för andra ringen... Och så vidare tills jag fått så många ringar som jag ville ha. :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails