onsdag 2 juni 2010

Fler delar på posten o mera garn

Min kofta fortsätter att växa och göra sig märkvärdig och stolt. Är det inte så man säger om ytterst snygga grejer? :) För ja, den blir superfin! Jättesnygg! Tänk att jag inte har behövt repa upp en gång, lite förarbete vinner man mycket på. Jag visade den för min sambo igårkväll och fick stora beröm. Nu är jag inne på armarnas muddar som är i det underbart melerade lila-gula-gröna-rostbruna-blåa Drops Delight garnet.

Ja just detta garn!

Jag har fått mina Knit Pro delar på posten! Några fler stickor i strl 3, 3½ och 4. Några fler delar och jag är glad för att jag fick dem så fort.

Jag har babblat lite om mönstret som är på tidningen, som jag är helt kär i. Har inte stickat i så mycket bomull men den tröjan var verkligen nåt att ha! Jag gillade modellen. Garnet är omöjligt att få tag i, men hittade ett annat garn som fungerar. Ett fint melerat garn, 16 nystan blev det! Gjort ett stickprov och allt.
Så detta kommer att bli nästa tröja (har fått mersmak av tröjor). Men först göra klart lite andra saker. En sak i taget!

Min röst är lite bättre nu och tillockmed hostan! Skönt. Tyvärr tog mitt vikariat slut sista maj, så det blir till att gå till arbetsförmedlingen igen. Hej hopp!

2 kommentarer:

  1. Det ser ut att bli riktigt snyggt! Förlåt att jag glömde svara sist, tack för att du förklarade lite mer om knit-pro. Förstår att det handlar mkt om att man kan byta delar på dem. Är de mkt skönare att sticka med också? Ha det fint /Maja

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tänkte höra om du kunde tipsa vart man kan köpa runda bambuhandtag? :-P
    Jag har virkat en väska och vill så gärna ha handtag i bambu till dem, och då i storleken 20 cm. i diameter, men hittar det ingenstans... *suck*

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails