fredag 6 februari 2009

Väska på gång!

Har en beställning på en väska från Majsan.

Den här begynnande väskan ska bli lika som den stickade röd-svarta väskan jag har i översta bilden/bannern. Den finns att kika på i ett inlägg som finns här (med flera stickade väskor).

Denna väska är stickad i ett väldigt trevligt rött garn med fin färg, handtagen är svarta och fodertyget är som ni ser i vitt med blommor/motiv i rött/orange/rosa. Det kommer bli utmärkt!
Jag har bara sidan kvar att sticka (där dragkedja/öppning till väskan ska sitta) och sen är det till att sy lite! Men det blir efter flytten.
Jag behöver ju införskaffa lite mer material innan jag kan sätta igång och sy (bl.a. dragkedjor).

Kan nämna att fickan som kommer sitta på väskans framsida kommer bli lite större än den förra röd-svarta väskan.

Blir spännande att se hur den kommer se ut i slutändan!

För flera väskor jag har gjort kolla här!


- Uppdatering den 9 Mars 2009: se det färdiga resultatet här! -

2 kommentarer:

  1. oj ! va kul det är o kika in hos dej,det änder en hel del må jag säga.Gillar väskan.

    jag har en utmaning till dej på min blogg !

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Sååå underbart fina väskor!! Jag är helt imponerad! Så otroligt välgjorda och fina!!

    Nu vet jag verkligen - att det gröna Wendy Unique - har hamnat i rätt händer =))

    Trevlig helg!
    Kram kram Annika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails