torsdag 26 februari 2009

Tygtavlor

Detta underbara tyg med asiatiskt motiv hittade jag på Ohlssons tyger tidigare i höstas och jag har tänkt hänga upp dem på väggen och nu har jag äntligen sytt till dem för att hänga upp på väggen.


Jag har sytt kanaler uppe och nere för pinnar och stabilitet. Har sytt kanterna (två parallella sömmar) och så är det klart sen.

Bilden visar min upphängningsanordning - sydde in ett kort band på vardera sidan av baksidan. Det funkar bra!


Intresserad av tyget?
Jag hittade en liten märkning i sidan av tyget (se bilden nedanför), så det är därifrån det kommer.

Vill du se mer asiatiska motiv? Kolla här



Nu ska jag för en gångs skull visa något
jag inte själv har gjort.

Jag kommer visa något min kära mor har sytt åt mig.
Tyg: allt är gjort av små lappar av jeanstyg, i lappteknik. Olika blåa, vita och svart jeanstyg.
Motivet: Bubble Bobble (det gamla NES-spelet).
Fodret är ett filtmaterial och en baksida på detta har gjort den tjock och stabil.

Den är verkligen jättefin!
Jag hade tänkt försöka göra en själv, men insåg att det skulle bli så oerhört stort projekt (p.g.a. antalet rutor) och min mor har en vana i att sy lapptäcken.


Vill du se mer saker med Bubble Bobble? Kolla här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails