lördag 9 januari 2010

Hänt på pysselfronten denna vecka

Arbetet med den dubbelstickade
Bubble Bobble Fiende mössan är i full gång!

Så här såg den ut häromdagen, dag 2 på mössan närmare bestämt.
Mitt mönster som jag skrivit ut från datorn ligger under arbetet. Så jag vet var bubblorna ska va och hur det ska se ut.
Mönster-fixandet sker ju vid datorn.


Dag 3 (igår) såg mössan ut såhär. Fiende-motivet börjar titta fram lite mer! Det är toppen av fienden och fler bubblor kvar på mönstret.


Mer garn inhandlat, till fler beställda mössor!
Produktion produktion!
Tre akrylgarn och två ullgarn.

Jag har befunnit mig hemma hos mig i någon dag nu, för första gången på flera veckor. Väldigt skönt! Nå, då har jag passat på att använda min julklapp och nysta lite härvor! Så lätt och bra det gick!

Här är tre av de härvor jag har nystat upp, med en metod min mor lärde mig under jul. Man nystar så att man kan ta garnet inifrån, se de små trådarna som sticker ut från mitten.
Man nystar runt tummen... ja.. det var i alla fall en metod som mor hade lärt sig på någon kurs om nålbindning om jag inte minns fel.

Dessa garner ska förvandlas till mysiga strumpor så småningom! Jag tänkte prova på från tån och upp-metoden. Har dock inte satt mig in i det. Någon som har en bra länk?


Här är en härva jag bävar inför.
Kom ni ihåg när jag berättade att mina f.d. katter hade kul i garnlådan jag hade? Detta är en härva som de lekte med... Jag vill inte nysta den! Det är bara trassel. För övrigt nyser jag ihjäl mig så fort jag håller på med det. Troligtvis kommer jag att lägga ner det i lådan igen och låtsas som det inte existerar i några år till...



Vad jag inte gjort denna veckan:

Fortsatt sy på väskbeställningen. Då jag knappt varit hemma denna vecka så har det inte hänt mycket. Men om jag hinner denna helg samt så har jag massor med tid nästa vecka!
Det är helgerna som brukar vara fulla för mig, det är då jag har chans att träffa killen. Så kan det va! Till veckan ska jag sy! Jippi!

4 kommentarer:

  1. Å jag blir lika glad om en stöd-katthemmet-kompis-mössa kommer i februari eller mars, hjälpen kommer att behövas lika mycket då!
    Så vi hörs igen längre fram, hopas jag!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  2. :-) Jag vet att det är mycket att göra och vi tenderar ju bägge två att gör flera saker samtidigt.
    Hoppas F inte känner sig alltför åsidosatt när du håller på som mest. Skönt att höra att du kommer framåt på väskan :-)
    Kramar i massor.

    SvaraRadera
  3. Här går stickorna varma ser jag...ler!
    kika in hos Galenigarn,har för mej att hon har en beskrivn. på strumpor stickade från tån och upp

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Jag vet hur det känns med trassel. Min ena hund är galen i garn. Han har läsrt sig att hoppa upp på skrivbordet för att norpa nystan!
    Vilka fina saker du gör!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails