lördag 7 augusti 2010

Blå Babyfilt av Duo

Hej hopp! Denna veckan har gått riktigt fort och riktigt kul, första veckan på praktiken. Det blir varmt att stå och trycka, värmen från maskinen. Så jag har insett att det är tunna tröjor eller linnen som gäller att ha på sig på praktiken.

Jag ska ta och visa en hemlig stickning jag har hållit på med:
En babyfilt
av garnet Dou från Järbo Garn.
Ca 50*80 cm.

Den beställdes som en present. Så kunde inte visa förrän de hade gett bort den. Den blev så fin, härligt melerat blått garn! Jag använde hela garnet på 200 gram, väldigt lagom till filten.

Jag la upp ungefär 70 m.
Jag har stickat dubbel mossstickning, eller vad jag ska säga:
*1 r, 1a* i 2 varv sen ändra till *1 a, 1 r* i 2 varv. Dessa varv upprepas. Det är allt!
Det blev mjukare än andra mönster jag provade, och filten ska kunna användas från båda håll.

3 kommentarer:

  1. Den ser verkligen jättefin ut! mosstickning är väldigt snyggt, har en halsduk som jag har stickat i mosstickning.

    SvaraRadera
  2. Så flott babyteppe du har strikket. Ser flere fine under her også. Fin blogg du har:) La meg til som følger jeg:)

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Roligt att jag hittade hit! :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails