fredag 27 augusti 2010

Stickeriet

En gammal goding har kommit fram, som har legat och slumrat ett tag. Jag började på denna efter julen som var, det var en kall vinter och jag hade just stickat några halskragar och gett bort i julklapp. Så nog ville jag ha en själv också. Sen kom en massa andra saker emellan såklart, beställningar och dubbelstickat. Sen var det varmare och då tänkte jag att jag tar upp denna när det börjar bli höst igen. Så nu är det dax för halskragen igen! Nu ska den bli klar.

Jag började med ett annat garn i botten, och fortsatte med det man ser nu. Jag kände dock att det passade inte ihop, så jag tog bort bottengarnet så fortsätter jag såhär! Tänkte virka till en liten kant sen så blir det fint.


Jag har nämnt att jag har praktik nu, det är på en tryckeri & broderi firma. Det går bra för övrigt, jag trycker och står i. Det är himla kul!
Jag har nu passat på att ta med en tröja som jag tycker om men det har ett märke jag inte vill ha. Och det går att täcka. Vi har broderat ett märke igår som jag ska sy fast på tröjan och gissa om det blev bra!
Såklart valde jag "min logga". Jag är sååå nöjd!


Jag har också blivit klar med en annan stickning som jag har nämnt, en hemlig grej. I alla fall just nu, tills det har givits bort i present av beställaren. Det blev såå bra och snyggt! Kommer att kunna visa den (helt) i september.

2 kommentarer:

  1. Det er så fint med slike "design-merker" på det man lager:)

    SvaraRadera
  2. snyggt märke:) blev säkert bra på tröjan!
    Har oxå funderat på halskrage stickningar framöver,ev med nått mönster på

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails